Grunnlaget som ikkje må gløymast: Norsk = nynorsk + bokmål

Den språkdelte kulturen i Noreg har prega kulturdebatten, språkutviklinga og læreplanane i over hundre år. Det er difor heilt på sin plass at «kulturelt og språkleg mangfald» er framheva som ein sentral verdi i utkastet til ny generell del av læreplan. Men underleg nok utan at omgrepa «nynorsk» og «bokmål» blir nemnde i det heile.

Hald fram å lesa Grunnlaget som ikkje må gløymast: Norsk = nynorsk + bokmål

Born må få møte språket dei skal lære på skulen

Hausten 2017 får barnehagane ny rammeplan. Kunnskapsdepartementet sende framlegget til den nye planen ut på høyring i oktober 2016, etter ein omfattande runde med innspel frå mange fagmiljø.

Høyringsfristen var 20.1.2017. Nynorsksenteret har sendt høyringssvar der vi legg vekt på at born i nynorskområde treng å møte det skriftspråket dei skal lære i skulen alt i barnehagen. Dette bør vere ein sjølvsagt og lovfesta rett. Slik er det ikkje, korkje i gjeldande rammeplan for barnehagen eller i utkastet til ny plan.
Hald fram å lesa Born må få møte språket dei skal lære på skulen

Karakteristisk vurdering

Eg var skuleflink. Det kalla dei i alle fall slike som meg då eg gjekk på skulen på seksti- og syttitalet. Eg fekk som oftast gode karakterar på prøvene og stilane mine, og det var nesten berre M-ar i karakterboka. Den gongen reflekterte eg lite over kva grunnlag lærarane hadde for å gi meg alle desse M-ane. Endå mindre lurte eg på kvifor skulen heldt seg med denne graderte elevsorteringa. Det var berre slik systemet var, og for meg som heldt til i den øvste enden av skalaen, var det sjølvsagt heilt greitt.

Er det greitt? Hald fram å lesa Karakteristisk vurdering