Torsdag 11. september kl. 14.30–15.00 inviterer vi til eit gratis nettmøte med Ann-Kristin Helland Gujord som arbeider ved Senter for norsk fagspråk ved Universitetet i Bergen.
Torsdag 25.–fredag 26. september inviterer Nynorsksenteret og MultiLit til nasjonal konferanse i Bergen. Målgruppa for konferansen er lærarar, lærarutdannarar, lærarstudentar og andre som er interesserte i god nynorskopplæring. Påmeldingsfristen er måndag 1. september.
Vakre og detaljerte teikningar av hovudpersonar som slit med einsemd. Slik kan ein oppsummere prosjektet til forfattar og teiknar Anja Dahle Øverbye. Øverbye har skrive og teikna fleire bøker, både for barn, ungdom og vaksne, og ho har fått mange prisar for arbeidet sitt.
Møre og Romsdal fylkeskommune går føre som eit godt døme på korleis ein kan arbeide målretta med språklege rettar i vidaregåande opplæring. No har dei oppretta ei eiga side på fylkeskommunen sin nettstad om Språkretten i vidaregåande, der elevar, lærarar og føresette finn samla informasjon om både retten til særskilt språkopplæring og retten til å velje mellom bokmål og nynorsk som hovudmål.
No kan du bestille eitt gratis eksemplar til skulen din av Les for meg-materiellet i nynorsk utgåve. Denne boksen inneheld bøker på ulike nivå og inspirasjon til lærar sin tilbakemeldingspraksis.
På Fjell ungdomsskule i Øygarden kommune har rundt 70 prosent av elevane bokmål som hovudmål. Likevel toppar fleire nynorskbøker utlånsstatistikken ved skulebiblioteket, eit resultat av målretta arbeid og god tilrettelegging.
Når elevane startar på 8. trinn, er det viktig å gje dei positive erfaringar med å skrive på nynorsk. I eit nytt skriveopplegg skal elevane presentere seg sjølv skriftleg og øve på å bruke nokre av dei mest vanlege personlege pronomena på nynorsk.
Ida Lovise Bøe som er høgskulelektor ved Nynorsksenteret og lektor ved Steinkjer videregående skole, skriv om korleis ho arbeider med tekstar som engasjerer elevane.
«Lær og lev med heile meg» er eit utviklingsprosjekt som handlar om helse og livsmeistring i begynnaropplæringa. Resultatet er undervisningsaktivitetar som skal fremje eit motiverande, kreativt og praktisk læringsmiljø.
Gi elevane positive opplevingar med nynorsk ved hjelp av gode bøker og enkelt podkastutstyr. Her kan du lese om erfaringane til lærarane ved Øyra skule som har gjennomført dette på 5. trinn saman med Nynorsksenteret.